Gazeta Samorządu i Administracji 13/2004 z 21.06.2004, str. 42
Data publikacji: 01.07.2018
Typowe skróty do przekazywania dyspozycji
Zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla organów gmin, kierownik urzędu lub jego zastępca, przeglądając korespondencję, powinien stosować typowe skróty do przekazywania dyspozycji. Jakie to skróty?
Zasady przeglądania i przydzielania korespondencji wpływającej do urzędu gminy określa rozporządzenie prezesa Rady Ministrów z 22 grudnia 1999 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz.U. nr 112, poz. 1319 ze zm.). Korespondencja to każde pismo wpływające do urzędu gminy lub wysyłane przez ten urząd. Kierownik urzędu gminy (wójt, burmistrz, prezydent) lub jego zastępca, przeglądając korespondencję, decyduje, którą załatwi sam, przydzielając zarazem pozostałą korespondencję do załatwienia właściwym wydziałom bądź stanowiskom pracy. Swoje polecenia w tym zakresie może przekazać na specjalnych formularzach, których wzór określają załączniki nr 3a, 3b i 3c do instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin.
