Gazeta Samorządu i Administracji 15/2004 z 19.07.2004, str. 50
Data publikacji: 02.07.2018
Reorganizacja administracji nie jest przejęciem zakładu
Pracownicy, którzy utracili stanowisko pracy z powodu reorganizacji struktury administracyjnej, nie mogą dochodzić swoich praw, powołując się na przepisy prawa wspólnotowego. Odpowiednia dyrektywa ma zastosowanie tylko wobec przedsiębiorstw prywatnych lub publicznych prowadzących działalność gospodarczą. Nie ma przy tym znaczenia, czy przy jej prowadzeniu kierują się chęcią osiągnięcia zysku.
W swoim orzeczeniu z 15 października 1996 roku (sprawa C-298/94) Europejski Trybunał Sprawiedliwości w Luxemburgu (ETS) dokonał interpretacji zawężającej dyrektywy Rady nr 77/187 z 14 lutego 1977 roku w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w przypadku przejęcia całości lub częci przedsiębiorstw albo zakładów.
