Gazeta Samorządu i Administracji 21/2005 z 10.10.2005, str. 43
Data publikacji: 03.07.2018
Na odpady i nieczystości ciekłe
Potrzebna zmiana zezwoleń na świadczenie usług komunalnych
W ciągu 6 miesięcy od dnia podania do publicznej wiadomości określonych przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, przedsiębiorcy muszą dostosować swoją działalność do zmian wprowadzonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wystąpić z wnioskiem o zmianę posiadanego zezwolenia.
Ustawą z 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw dokonano daleko idących zmian w rozdziale 4 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach regulującym warunki udzielania zezwoleń na świadczenie usług. Uchylono ust. 2 w art. 7, który stanowił, iż zezwolenie mogło być wydane przedsiębiorcy, który posiadał środki techniczne odpowiednie do zakresu działalności, którą wykonywał. Tak jak do tej pory wójt, burmistrz albo prezydent miasta będzie określał i podawał do publicznej wiadomości wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzybowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części.
