Przełożeni ocenią kwalifikacje pracowników samorządowych
Do 10 października br. bezpośredni przełożeni pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych lub mianowanych pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach innych niż urzędnicze muszą dokonać oceny ich kwalifikacji.
Rząd 13 marca br. przyjął rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu dokonywania ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych. Teraz wszystkich naczelników i dyrektorów urzędów oraz wydziałów i referatów czeka sporo pracy - do października mają być ocenieni wszyscy urzędnicy.
Do października 2006 r. przepisy ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1593 z późn. zm.) przewidywały wprawdzie możliwość oceniania zatrudnionych w samorządach osób, ale dotyczyła ona jedynie stosunkowo wąskiej grupy pracowników mianowanych. Po reformie z 1999 r. cała rzesza urzędników powiatowych i wojewódzkich nie musiała w ogóle podlegać ocenom. Jeżeli jednak dany urząd lub jednostka zdecydowały się na wprowadzenie ocen okresowych swoich pracowników, wówczas miały pełną swobodę w uregulowaniu tej kwestii - sposób i kryteria oceny określano w statucie lub specjalnym regulaminie.
