Pracownik samorządowy może podejmować dodatkowe zatrudnienie poza godzinami pracy w urzędzie
Pytanie
Czy pracownik samorządowy zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy może wykonywać pracę dodatkową? Na przykład, czy kierownik ośrodka pomocy społecznej może w godzinach pracy pracować w szkole w wymiarze 3 godzin? Na jakiej podstawie może się to odbywać?
Odpowiedź
Pracownik samorządowy może wykonywać dodatkowe zatrudnienie, o ile nie stoi to w sprzeczności z jego obowiązkami służbowymi, nie jest z nimi tożsame. Oczywiście dotyczy to zatrudnienia (zajęć zarobkowych) poza godzinami pracy w urzędzie. Pracodawca zwalnia pracownika od pracy w celu przeprowadzenia zajęć dydaktycznych w szkole zawodowej, wyższej, placówce naukowej albo jednostce badawczo-rozwojowej, a także w razie prowadzenia szkolenia na kursie zawodowym, w wymiarze łącznym maksymalnie 6 godzin w tygodniu lub 24 w miesiącu.
