PRAWO PRACY
Powierzenie pracownikowi dodatkowych zadań powinno znajdować odzwierciedlenie w zakresie jego obowiązków i mieć formę pisemną
PYTANIE
Pracownika samorządowego wyznaczono na kierownika kancelarii tajnej, nakładając na niego nie tylko obowiązki kierownika kancelarii tajnej, ale też zadania całego referatu, w skład którego - jako wyodrębniona komórka organizacyjna - wchodzi kancelaria tajna. Następnie na kierownika kancelarii tajnej nałożono kolejne, dodatkowe, stałe zadania, których liczba i ciężar gatunkowy zupełnie wykraczają poza jego obowiązki. Polecenie wykonywania tych prac nastąpiło w formie ustnej. Jednocześnie do ich wykonywania upoważniony jest imiennie zarządzeniem prezydenta inny pracownik. Czy nakładane na pracownika dodatkowe, stałe zadania powinny mieć odzwierciedlenie w jego zakresie czynności lub innych dokumentach? Jeśli tak, to w jakich? Czy bezpośredni przełożony (pełnomocnik ochrony) może polecać podległemu pracownikowi wykonywanie takich zadań jedynie w formie ustnej, chociaż zarządzenie prezydenta upoważnia do tego w całości imiennie zupełnie innego pracownika tego referatu?
