ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Dostęp do informacji publicznych związany z zamówieniem publicznym
Czy gmina ma, na podstawie ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznych, obowiązek udostępniać wnioskodawcy faktury VAT oraz protokoły odbioru związane z realizacją zamówienia publicznego?
Odpowiedź: Gmina nie ma obowiązku udostępniać faktur VAT oraz protokołów odbioru związanych z realizacją zamówienia publicznego, gdyż te nie zawierają informacji publicznych.
Umowy zawierane przez jednostki samorządu terytorialnego są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej (art. 139 ust. 3 ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych). Przepis ten, co do jawności umów w sprawach zamówień publicznych, wprost odsyła do zasad określonych w ustawie z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (dalej: ustawa o dostępie do informacji publicznej). i że udostępniana jest na zasadach wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznych.
