Gazeta Samorządu i Administracji 21/2010 z 01.11.2010 [dodatek: Gazeta Samorządu i Administracji, str. 53]
Data publikacji: 25.10.2010
GOSPODARKA KOMUNALNA
Pracownicy likwidowanego zakładu budżetowego
Zakład budżetowy będzie likwidowany w celu przekształcenia w jednostkę budżetową. Czy pracownicy takiego zakładu powinni być informowani o zmianach? Czy trzeba wręczać im wypowiedzenia zmieniające lub nawet wypowiedzenia umowy o pracę, by zawrzeć nowe umowy o pracę? Czy odprawy będą przysługiwały tylko pracownikom, którzy nie wyrażą zgody na zmiany?
Pracownicy likwidowanego zakładu budżetowego powinni zostać poinformowani o zmianach, jakie likwidacja spowoduje w ich sytuacji. Nie trzeba wręczać im wypowiedzeń zmieniających lub wypowiedzeń umowy o pracę. Odprawy będą przysługiwały pracownikom, których stosunek pracy wygaśnie lub zostanie wypowiedziany przez pracodawcę.
