Przewozy Regionalne wróciły na Śląsk
Dymisją marszałka, zmianą zarządu spółki przewozowej oraz oddaniem części przewozów innemu przewoźnikowi zakończyło się przejęcie przez Koleje Śląskie obsługi ruchu pasażerskiego na terenie województwa śląskiego. Zawinili ludzie, sprzęt i pogoda.
9 grudnia 2012 r., wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, Koleje Śląskie przejęły całość przewozów pasażerskich w regionie. Do tego momentu spółka przygotowywała się praktycznie od chwili powstania, czyli od 8 kwietnia 2010 r. Plany były imponujące.
Plany Kolei Śląskich
Nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich (KŚ) na 2013 rok przewidywał wzrost przewozów o ok. 20%, w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy po torach regionu jeździły wspólnie KŚ i Przewozy Regionalne (PR). Dziennie na trasy miało wyjeżdżać 629 pociągów, a czas dojazdu miał się znacznie skrócić. Ponadto zakładano wprowadzenie połączeń regularnych. Na głównych trasach pociągi miały kursować co 0,5-1 godzinę, a na bocznych - co 1-2 godziny.
