Górne stawki opłaty reklamowej na 2016 rok
Ministerstwo Finansów ogłosiło górne stawki opłaty reklamowej na 2016 rok. To jednak niejedyna zmiana w podatkach i opłatach lokalnych od nowego roku. Dlatego Minister Finansów przypomniał, co zmienia się w tym zakresie i jak się do tych zmian przygotować.
Pod koniec września br. Ministerstwo Finansów ogłosiło górne stawki opłaty reklamowej na 2016 rok. Wyniosą one: część stała - 2,47 zł, część zmienna - 0,20 zł. Oznacza to, że część stała będzie w przyszłym roku niższa od tegorocznej o 3 gr. Sejm ostatecznie zdecydował też, że wpływy z tej opłaty zasilą budżet gminy.
Opłata reklamowa
Od 11 września br. obowiązuje ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (dalej: ustawa krajobrazowa), która wprowadziła m.in. nową opłatę lokalną, czyli opłatę reklamową. Podlega jej umieszczenie tablic i urządzeń reklamowych widocznych z przestrzeni dostępnych publicznie, niebędących szyldami oraz znakami drogowymi i tablicami informacyjnymi. Opłata ta składa się z dwóch części:
