Terminy płatności kary za nieprawidłowe tablice i urządzenia reklamowe
Właściciele reklam, które nie spełnią wymagań uchwały rady gminy o zasadach i warunkach sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, będą obciążani nie tylko karami finansowymi. Będą też musieli dostosować reklamy do wymaganych w uchwale parametrów.
Ustawa z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (tzw. ustawa krajobrazowa) nie tylko wprowadziła opłatę reklamową do katalogu należności uregulowanych w ustawie z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. Znowelizowała również ustawę z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dalej: u.p.z.p.), dodając do niej m.in. art. 37a ust. 1 i ust. 2, zgodnie z którymi "rada gminy może ustalić w formie uchwały zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane; w odniesieniu do szyldów w uchwale określa się zasady i warunki ich sytuowania, gabaryty oraz liczbę szyldów, które mogą być umieszczone na danej nieruchomości przez podmiot prowadzący na niej działalność".
