Czy pracownikowi samorządowemu można przyznać dodatek specjalny na czas nieokreślony
Proszę o poradę w sprawie przyznania pracownikowi samorządowemu dodatku specjalnego w sytuacji, gdy nie można określić czasu trwania dodatkowych czynności, za które ten dodatek przysługuje.
Pracownikowi samorządowemu zatrudnionemu na stanowisku specjalisty ds. księgowych powierzono dodatkowe zadanie - "prowadzenie kasy", za co przyznano dodatek specjalny w wysokości 15% wynagrodzenia podstawowego. Dodatek przyznano na czas nieokreślony, jako że zadania tego nie można określić czasowo. Podstawa przyznania dodatku specjalnego - art. 36 ust. 5 ustawy o pracownikach samorządowych. Przepisy rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych nie wskazują, czy taki dodatek powinien być przyznany na czas określony, czy może być również przyznany na czas nieokreślony. Rozporządzenie to nie podaje też wysokości dodatku, określono w nim jedynie wysokość tego dodatku dla pewnej grupy pracowników samorządowych, o której mowa w art. 36 ust. 3 ww. ustawy. Czy możliwe jest zatem przyznanie pracownikowi samorządowemu dodatku specjalnego na czas nieokreślony?
