Gazeta Samorządu i Administracji 3/2017 z 05.03.2017, str. 28
Data publikacji: 26.02.2017
Skąd biorą się błędy w gminnych regulaminach utrzymania czystości i porządku
Przekroczenie przez gminę delegacji ustawowej w jednym paragrafie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, wprowadzonym uchwałą Rady Gminy i stanowiącym jej załącznik - nie powoduje pozbawienia możliwości prawnej obowiązywania w obrocie prawnym tego regulaminu w pozostałym zakresie - tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

IWONA ROMAŃCZUK
radca prawny, redaktor INFORLEX
Sprawa dotyczyła Gminy, która w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy zamieściła zapis o treści "deratyzację na terenie nieruchomości przeprowadza jej właściciel - jednokrotnie w ciągu roku w okresie jesiennym - wrzesień/październik".
