Czy pracownikom samorządowym zatrudnionym na podstawie powołania można przyznać dodatek specjalny
Przepisy przewidują, że pracownicy samorządowi obciążeni dodatkowymi zadaniami mogą liczyć na dodatek specjalny. Zasady przyznawania takich dodatków pracownikom gmin zatrudnionym na podstawie wyboru lub umowy o pracę są jasne. Wątpliwości dotyczą dodatków specjalnych dla pracowników gmin zatrudnionych w drodze powołania.

MARCIN BINAŚ
specjalista w zakresie podatków i opłat stanowiących w całości dochody własne gmin, pracownik Wydziału Kontroli RIO w Szczecinie
Każda osoba zatrudniona w urzędzie gminy (miasta) może oprócz podstawowego wynagrodzenia otrzymywać dodatek specjalny. Stanowi o tym wprost art. 36 ust. 5 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dalej: u.p.s.). Zgodnie z tym przepisem, "pracownikowi samorządowemu z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań może zostać przyznany dodatek specjalny".
