Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 5/2005 z 01.03.2005, str. 54
Data publikacji: 26.02.2005
Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność za błędne wykonywanie obowiązków w imieniu płatnika składek?
Gdy przedsiębiorca nie chce sam prowadzić dokumentacji ubezpieczeniowej i rachunkowej, wykonywanie obowiązków w zakresie jej sporządzania i przekazywania może zlecić do biura rachunkowego. Celowe jest wówczas zawarcie z biurem umowy cywilnoprawnej o świadczenie usług.
Zawarta umowa nie zwalnia przedsiębiorcy z odpowiedzialności za błędy popełnione przez biuro rachunkowe. Musi on liczyć się z negatywnymi konsekwencjami błędnego wyboru biura rachunkowego i braku nadzoru nad wywiązywaniem się przez biuro z obowiązków, które ma wykonywać w imieniu płatnika składek.
Zamierzam podpisać umowę z biurem rachunkowym o prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Co należy zrobić, aby biuro mogło składać deklaracje, a ja jako przedsiębiorca wpłacałbym należny podatek i składki?
