Rachunkowość Organizacji Non-Profit 1/2007 z 01.01.2007, str. 39
Data publikacji: 01.01.2007
Obowiązki pracodawcy w zakresie bhp
Pracodawcy, którzy dopiero rozpoczynają działalność, już na wstępie muszą podjąć wiele działań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawcy ci obowiązani są bowiem od dnia rozpoczęcia swojej działalności do zawiadomienia na piśmie właściwego inspektora pracy oraz właściwego państwowego inspektora sanitarnego o rodzaju i charakterze swojej działalności (art. 209 kp.). Zawiadomienie powinno być przesłane w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia przez pracodawcę działalności.
MAGDALENA KASPRZAK
W zawiadomieniu przesłanym do poszczególnych inspektorów powinny znaleźć się informacje dotyczące:
• miejsca, w którym praca ma być wykonywana,
• rodzaju i zakresu prowadzonej działalności.
PRZYKŁAD:
Czy 30-dniowy termin na złożenie zawiadomienia do inspektora pracy powinien być liczony od dnia rozpoczęcia działalności, pomimo iż nie zatrudniamy jeszcze żadnego pracownika?
