Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2005-09-01

Jak przygotować się do wystawiania faktur w formie elektronicznej

Od 4 sierpnia br. możemy wystawiać i przechowywać faktury w formie elektronicznej. Korzystanie z tej procedury wymaga od podatników odpowiedniego przygotowania się. Przede wszystkim należy uzyskać zgodę od odbiorców na otrzymywanie faktur elektronicznych, wybranie odpowiedniego sytemu (podpis elektroniczny lub EDI), zawiadomienie urzędu. Przedstawiamy „krok po kroku”, jak przygotować się do wystawienia i przechowywania faktur elektronicznych.

1. Wybór metody potwierdzającej autentyczność i integralność faktur
Wystawianie, przesyłanie, udostępnianie oraz przechowywanie e-faktur powinno się odbywać przy zastosowaniu wymienionych w rozporządzeniu technik:
• teletransmisji przewodowej,
• teletransmisji radiowej,
• technologii optycznych,
• innych elektromagnetycznych środków.
Rozporządzenie to stworzyło przedsiębiorcom szansę na zyskanie wymiernych korzyści w postaci znaczącej redukcji kosztów wytwarzania, przesyłania oraz przechowywania wystawionych faktur. Pamiętać jednakże należy, że istnieje wymóg, aby przed wysłaniem pierwszej e-faktury zagwarantować autentyczność i integralność faktur elektronicznych poprzez wybór jednej z metod. Są to:
• - sposób na wymianę informacji elektronicznej pomiędzy dwiema stronami transakcji z użyciem powszechnie uznanych standardów, zaakceptowanych zarówno przez nadawcę jak i odbiorcę. Rozporządzenie nakłada obowiązek zawarcia stosownej umowy dotyczącej przyjętych standardów. Dodatkowo wymaga ono, aby system EDI posiadał mechanizmy gwarantujące autentyczność i integralność dokumentu elektronicznego. Takie wymagania spełniają dostępne na rynku systemy klasy ERP, które wzbogacone są o funkcje implementujące EDI, umożliwiając tym samym wymianę e-faktur pomiędzy stronami. Wybór tego sposobu wymiany e-faktur wiąże się z zakupem i wdrożeniem systemu wymiany informacji (np. klasy ERP) oraz zachowaniem wymogów formalno-prawnych, jak procedury wymiany danych oraz umowy pomiędzy stronami;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00