Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-06-01

Jak ustalić podstawę opodatkowania w przypadku refakturowania usług

Jesteśmy jednostką budżetową. Jak obciążyć kosztami za wodę, energię cieplną oraz gaz osoby wynajmujące od nas pomieszczenia? Za energię, gaz i wodę - odczytywany jest licznik. Następnie obciążamy wynajmującego. Odprowadzamy VAT. Jednak nie odliczamy VAT naliczonego. Ogólny budżet - subwencje - wynosi ponad 8 milionów zł. Przychody (netto) za wynajem pomieszczeń i zwrot kosztów wynoszą ok. 42 000 zł (za ostatni rok). Nie dokonujemy żadnych odliczeń VAT naliczonego. Skoro nie odliczamy VAT, to czy obliczając koszty, np. zużycia energii, bierzemy pod uwagę kwotę brutto z faktury? Czy do tej kwoty doliczamy VAT 22% i tak powstałą kwotą brutto obciążamy wynajmującego? A może do kwoty netto z faktury doliczać mamy VAT? To jednak spowoduje, iż to my finansujemy VAT, bo nie odliczymy VAT naliczonego.

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00