Biuletyn VAT 3/2011 z 01.02.2011, str. 33
Data publikacji: 01.02.2011
Czy kupujący, któremu zwrócono zaliczkę, musi skorygować odliczony VAT, gdy nie otrzymał faktury korygującej
W sierpniu 2010 r. nasza spółka zerwała umowę. Na poczet umowy była wpłacona zaliczka, udokumentowana fakturą, z której odliczyliśmy VAT. 5 września otrzymaliśmy zwrot zaliczki, pomniejszonej o umówione koszty. Do dziś nie otrzymaliśmy jednak faktury korygującej mimo monitów z naszej strony. Kiedy powinniśmy skorygować odliczony VAT? Czy sprzedawca jest zobligowany jakimś terminem?
problem
rada
Korekta VAT naliczonego powinna być dokonana w bieżącym rozliczeniu, tj. w miesiącu otrzymania faktury korygującej. Sprzedawca nie jest zobligowany żadnymi terminami. Może wystawić fakturę korygującą do czasu przedawnienia zobowiązania z tytułu otrzymanej zaliczki. Jednak zwłoka po stronie sprzedawcy może spowodować negatywne konsekwencje u nabywcy.
