Porada
2. Zasady wliczania w koszty wydatków spółki z o.o.
Każda spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą ponosi różnego rodzaju wydatki. W interesie spółki leży, aby jak najwięcej z nich wliczyć w koszty. Trzeba jednak pamiętać, że nie każdy wydatek w sensie ekonomicznym jest równoznaczny z kosztem uzyskania przychodu w sensie podatkowym. Warto zatem wiedzieć, jakie wydatki można wliczyć w koszty i jak to zrobić.
Jak planować wydatki
Dochody uzyskiwane przez spółkę w danym roku podatkowym, podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym, wlicza się w koszty w ten sposób, że od przychodów odejmuje się koszty ich uzyskania.
Im wyższe są więc koszty podatkowe, które można odliczyć od przychodów, tym mniejszy będzie dochód podlegający opodatkowaniu. Jeśli spółka w tym roku osiągnęła wysokie przychody, zaplanowane na najbliższy czas wydatki związane z działalnością gospodarczą warto ponieść jeszcze w tym roku i w ten sposób obniżyć dochód do opodatkowania.
Jaki wydatek jest kosztem podatkowym
Kosztami uzyskania przychodów są koszty, jakie spółka poniosła w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w przepisach art. 16 ust. 1 updop (odpowiednio art. 23 ust. 1 updof).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right