Wyrok NSA z dnia 15 maja 2015 r., sygn. II OSK 1883/13
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Dałkowska - Szary sędzia NSA Andrzej Gliniecki (spr.) sędzia del. WSA Teresa Zyglewska Protokolant starszy inspektor sądowy Anna Połoczańska po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2015 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody Warmińsko-Mazurskiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 9 maja 2013 r. sygn. akt II SA/Ol 248/13 w sprawie ze skargi [...] Sp. jawna w G. na decyzję Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 9 maja 2013 r. sygn. akt II SA/Ol 248/13 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie uchylił decyzję Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia [...] stycznia 2013 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych oraz orzekł, że decyzja ta nie podlega wykonaniu.
Powyższe rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym i prawnym:
W dniu 14 września 2012 r. firma [...]Sp. J. w G. wystąpiła do Starosty Lidzbarskiego ze zgłoszeniem przystąpienia w dniu 15 października 2012 r. do wykonania na działce nr [...] obręb [...] przy ul. [...] w L. robót budowlanych polegających na wymianie zbiornika V-20 m3 jednopłaszczowego jednokomorowego na paliwo płynne (benzynę) na zbiornik V-20 m3 dwupłaszczowy dwukomorowy na paliwo płynne (benzynę, olej napędowy) w tym samym fundamencie.
Decyzją z dnia [...] października 2012 r. Nr [...] Starosta Lidzbarski, działając na podstawie art. 30 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, dalej Pr.bud. oraz art. 104 k.p.a. wniósł sprzeciw do zgłoszenia przedmiotowych robót budowlanych. W przekonaniu organu zestawienie przepisów art. 29 ust. 2 pkt 1, art. 3 pkt 8, art. 3 pkt 7a Pr.bud. oraz przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 243, poz. 2063 ze zm.) - dalej rozporządzenie z dnia 21 listopada 2005 r., wskazuje na to, że w niniejszej sprawie przedmiotowe roboty wykraczają poza odtworzenie stanu wcześniej istniejącego i powinny zostać zakwalifikowane jako przebudowa obiektu budowlanego, w wyniku której zastosowanie znajdzie nowe urządzenie budowlane w postaci zbiornika o innych parametrach.
