Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 lipca 2020 r., sygn. II OSK 874/20

Do czynności kontrolnych, o których mowa w art. 81 ust. 4 ustawy Prawo budowlane, nie mają zastosowania wymagania stawiane czynnościom dowodowym, tj. wymóg uprzedniego zawiadomienia o miejscu i terminie ich przeprowadzenia, czy też zapewnienia udziału inwestora, właściciela obiektu budowlanego.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Leszek Kiermaszek Sędziowie: sędzia NSA Roman Ciąglewicz (spr.) sędzia del. WSA Piotr Broda po rozpoznaniu w dniu 16 lipca 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej D. O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 12 grudnia 2019 r., sygn. akt II SA/Bk 700/19 w sprawie ze skargi D. O. na decyzję Wojewody Podlaskiego z dnia [...] sierpnia 2019 r., nr [...] w przedmiocie wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Uzasadnienie.

Wyrokiem z dnia 12 grudnia 2019 r., sygn. akt II SA/Bk 700/19, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku oddalił skargę D. O. na decyzję Wojewody Podlaskiego z dnia [...] sierpnia 2019 r., nr [...], w przedmiocie wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych.

Skargę kasacyjną od powyższego wyroku wniosła D. O. Wyrok zaskarżyła w całości i zarzuciła:

1) naruszenie przepisów prawa materialnego tj.:

a) art. 151 P.p.s.a. W zw. z art. 29 ust. 1 pkt 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. Z 2019 r. poz. 1186), dalej w skardze kasacyjnej: P.b. - poprzez jego błędną wykładnię, co doprowadziło do uznania, że osadnik gnilny nie jest samodzielnym i szczelnym urządzeniem służącym do gromadzenia ścieków

bytowych, podczas gdy, wbrew stanowisku Sądu, zamknięcie go korkiem prowadzi

do tego, że staje się on szczelnym zbiornikiem zamkniętym, a więc powinien on być traktowany jako zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe o pojemności do 10

m3.

b) art. 151 P.p.s.a. w zw. z art. 30 ust. 6 pkt 2 w zw. z art. 30 ust. 5 P.b., poprzez niewłaściwe zastosowanie i uznanie, że w przedmiotowej sprawie organ administracji

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00