Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 29.12.2003, sygn. PDI/ES/415-16/03, Urząd Skarbowy w Ząbkowicach Śląskich, sygn. PDI/ES/415-16/03

Pytanie dotyczy ustalenia wartości początkowej środka trwałego w momencie wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz sposobu dokonywania odpisów mortyzacyjnych. Podatnik dokonał zakupu w roku 1997 od Urzędu Gminy pomieszczenia na warsztat i magazyn o wartości netto 5.750,00 zł, podatek VAT 1.265,00 zł, taksa notarialna 220,00 zł. Ogółem cena nabycia wynosiła 7.235,00 zł. W roku 2003 poniesiono wydatki na ulepszenie tego warsztatu w kwocie 3.000,00 zł (netto), podatek VAT 1.660,00 zł (w roku 2003 podatnik był płatnikiem podatku VAT). Ogólne wydatki poniesione na zakup i ulepszenie środka trwałego wynoszą 10.235,00 zł. Podatnik od momentu zakupu środka trwałego nie dokonywał odpisów amortyzacyjnych. Natomiast od momentu poniesienia nakładów na jego ulepszenie podatnik chce wprowadzić ww. środek trwały do ewidencji środków trwałych i dokonywać odpisów amortyzacyjnych ustalając indywidualną stawkę amortyzacyjną jako, że jest to środek trwały używany i ulepszony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00