Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 24.05.2004, sygn. US/3-PDM/413-16/04, Urząd Skarbowy w Ciechanowie, sygn. US/3-PDM/413-16/04

Czy umowa najmu lokalu stanowi tytuł prawny do lokalu uprawniający do odliczeń wydatków na remont i modernizację oraz wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy?

Pytanie podatnika

Z dniem 1 stycznia 2004 roku uchylony został art. 27 a ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz. U. Nr 14, poz. 176 ze zm.).Nie oznacza to jednak, że ulga ta przestaje obowiązywać. Przepisy art. 12 ust 2 ustawy z dnia 12.11.2003 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustawy (Dz. U. Nr 202, poz. 1956) nakazują bowiem zarówno do wydatków poniesionych w 2003 roku, jak i do wydatków ponoszonych w latach 2004 i 2005 stosować przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązujące do końca 2003 roku.Stosowanie do cytowanego art. 27 a ust. 1 pkt. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z ulgi remontowej mogą korzystać podatnicy dokonujący wydatków na własne cele mieszkaniowe - przeznaczone na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego zajmowanego na podstawie tytułu prawnego. Ulga ta obejmuje także wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej utworzonej na podstawie odrębnych przepisów. Ulga przewidziana jest na okres trzech lat. Obecny okres trzyletni rozpoczął się w 2003 roku i obejmuje lata 2003 - 2005.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00