Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 15.10.2004, sygn. US33/NL/LF/II?415-121/04/ek, Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów, sygn. US33/NL/LF/II?415-121/04/ek

Jak należy zakwalifikować przychody z tytułu udziału w promowaniu towarów z punktu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:1. w przypadku przychodów osiaganych przez pracowników sklepów,2. w przypadku przychodów osiąganych przez właścicieli sklepów.

Pytanie podatnika

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka jest agencją reklamową, do działalności której należy m.in. prowadzenie akcji promocyjnych i marketingowych na zlecenie jej klientów. Obecnie spółka zamierza przyjąć zlecenie zorganizowania promocji, w której niektórzy sprzedawcy w sklepach prowadzących sprzedaż detaliczną towarów produkowanych przez klienta spółki będą nagradzani za osiągnięcia w sprzedaży tych towarów. Wykładnikiem tych osiągnięć ma być ilość towarów klienta Spółki zakupionych w określonym przedziale czasowym przez dany sklep. Tak więc pracownicy lub właściciele sklepów będą otrzymywać od klienta Spółki nagrody za spowodowanie zakupu przez sklep określonej ilości towarów klienta Spółki. Nagrodami będą bony o określonej wartości pieniężnej do realizacji w wybranych sklepach współpracujących z organizatorem promocji. Wartość bonu, jaki otrzyma uczestnik promocji będzie przy tym wprost proporcjonalny do kwoty, na jaką sklep dokonał zakupów towarów od klienta Spółki tj. będzie stanowić określony procent tej kwoty. Wynika z tego, że nagrody otrzyma każdy uczestnik, będący sprzedawcą w sklepie, który zakupi w danym okresie rozliczeniowym choćby jeden towar produkcji klienta Spółki. Natomiast im wyższe będą osiągnięcia uczestnika promocji, polegające na zakupie przez sklep towarów klienta Spółki za odpowiednio wysoką kwotę, tym wartość nagrody (bonu) będzie wyższa.Uczestnikami promocji mają być osoby fizyczne odpowiedzialne za dokonywanie przez sklep zakupów towarów produkcji klienta Spółki, będące:1. pracownikami sklepów oraz2. osobami prowadzącymi w ramach działalności gospodarczej (indywidualnie lub w spółce nie posiadającej osobowości prawnej) wspomniane sklepy ( właściciele sklepów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00