Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 19.03.2004, sygn. PI/005-154/04/CIP/03, Izba Skarbowa w Gdańsku

Wspólnota zapytuje czy powinna również najemcom wystawiać faktury VAT na pokrycie kosztów zarządu, w przypadku gdy umowę najmu zawiera z najemcą właściciel lokalu.Zdaniem Pytającej Wspólnoty, wystawiając faktury VAT właścicielom lokali postępuje słusznie, zgodnie z art. 13 i 15 ustawy z dnia 24 czerwca 1994r. o własności lokali. Natomiast Wspólnota Lokalowa nie ma prawa fakturowania kosztów zarządu na rzecz najemcy, ponieważ najemca nie związany ze Wspólnotą umową nie jest dla niej stroną.

Pytanie podatnika

Stan faktyczny:

Wspólnota Lokalowa wystawia swoim członkom tj. właścicielom lokali faktury VAT tytułem miesięcznych kosztów utrzymania lokali i części wspólnych nieruchomości. Niektórzy właściciele lokali wynajmują swoje lokale na podstawie zawieranych umów najmu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00