Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 28.09.2004, sygn. ZP/443-224/04, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZP/443-224/04

Czy czynności podlegające na wręczeniu konsumentom materiałów promocyjnych, reklamowych (gadżetów) w wykonaniu umów zawieranych z kontrahentami, stanowiące przekazanie towarów należących do Jej przedsiębiorstwa na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, są odpłatną dostawą towarów i tym samym podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT?

Pytanie podatnika

Spółka wnosząc zapytanie podnosi, iż jako agencja reklamowa prowadzi działalność gospodarczą, polegającą na świadczeniu usług reklamowych, promocyjnych i marketingowych dla klientów. Kontrahentami Podatnika są firmy, które zlecają przeprowadzenie akcji, programów lub kampanii reklamowych (promocyjnych, marketingowych). Częścią tych promocji jest również wręczanie materiałów reklamowych (gadżetów) potencjalnym konsumentom produktów sprzedawanych przez klientów Podatnika. W celu realizacji danej akcji (programu, kampanii) Spółka ponosi wydatki (koszty) związane zakupem różnych materiałów (produktów reklamujących i promujących kontrahenta, nie zaś samego Podatnika). Przykładowo, mogą to być długopisy, koperty, breloczki, katalogi, ulotki, wazony, kufle i inne przedmioty. Wnioskująca traktuje te wydatki jako koszty związane z prowadzoną działalnością (z realizacją usługi). Wraz z innymi kosztami - wynagrodzeniami dla osób obsługujących daną akcję (np. hostess), kosztami transportu/spedycji, wydatkami na produkcję elementów niezbędnych do przeprowadzenia konkretnej akcji - Podatnik zsumowuje koszty związane z zakupem materiałów wymienionych powyżej (gadżetów), dodaje uzgodnioną z kontrahentem marżę za organizację akcji i tak wyliczoną wartością obciąża kontrahenta, wystawiając na tę okoliczność fakturę. Do tego dolicza podatek VAT w wysokości 22%. Wspominane materiały są następnie wręczane (przekazywane) podczas przeprowadzanej akcji - kampanii reklamowej konsumentom.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00