Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 26.08.2004, sygn. PP-2-443/77/04, Lubelski Urząd Skarbowy, sygn. PP-2-443/77/04

Stan faktyczny:W dniu 29.06.1999 r. Spółka z 0.0. nabyła na podstawie faktury V A T nr 342/99 samochód ciężarowy Renault Kerax 340/6X6 z zabudową PALIFT PL T 24D. Jak wynika z posiadanych przez Spółkę dokumentów samochód ten został w 1999 roku importowany jako ciągnik siodłowy w ilości jednej sztuki, wzwiązku z czym nie istniała konieczność uzyskania na ten samochód homologacji. Po sprowadzeniu samochodu na podwoziu zamontowano urządzenie hakowe P ALIFT typu PL T 24D dozaładowywania i wyładowywania pojemników typu kontenerowego.W takiej postaci został on nabyty przez Spółkę i zarejestrowany w Urzędzie Miasta Chełma jako samochód ciężarowy uniwersalny.Pytanie:Czy w świetle powyższego Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od nabywanego oleju napędowego do opisanego samochodu?Prosimy o udzielenie pisemnej informacji o zakresie przepisów prawa podatkowego w przedstawionej sprawie.

Pytanie podatnika

Na podstawie art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) odpowiadając na zapytanie sformułowane w piśmie z dnia 27.07.2004 r. (data wpływu do tut. Urzędu 30.07.2004 r.) informuję:

Zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu wykorzystywanych do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, o których mowa w art. 86 ust. 3 i 5 tej ustawy.
Z załączonych do pisma Spółki kserokopii dokumentów tj. pisma ze STOWARZYSZENIA RZECZOZNAWCÓW TECHNIKI SAMOCHODOWEJ I RUCHU DROGOWEGO z dn.. 30.06.1998 r., pisma Ministerstwa Transportu i gospodarki Morskiej z dn. 20.07.1998 r. , faktury VAT nr 342/99 z dn. 29.06.1999 r. dotyczącej zakupu samochodu RENAULT KERAX oraz wyciągu ze świadectwa homologacji i oświadczenia z dn. 12.07.2004 r. złożonego przez Przedsiębiorstwo Produkcyjne POLKON S.A. wynika, iż zakupiony samochód jest ciągnikiem siodłowym z nadwoziem PALLIFT na którym zamontowano urządzenie hakowe do załadowywania i wyładowywania pojemników typu kontenerowego. Spółka nie miała obowiązku uzyskania świadectwa homologacji na przedmiotowy samochód, gdyż w świetle obowiązujących przepisów tj. § 55 ust. 1 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 1 lutego 1993 r. w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów, producent pojazdu wyprodukowanego lub sprowadzonego z zagranicy w ilości jednej sztuki rocznie zwolniony jest z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji.

Mając na uwadze powyższe nie stosuje się ograniczenia, o którym mowa w art. 88 ust.1 pkt 3 cyt. ustawy z dnia 11 marca 2004 r. do odliczenia kwoty podatku naliczonego zawartego w cenie paliwa do napędu przedmiotowego pojazdu. Kwota podatku naliczonego zawartego w cenie paliwa wykorzystywanego do jego napędu podlega odliczeniu na ogólnych zasadach określonych w cytowanej ustawie.

Lubelski Urząd Skarbowy
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00