Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 12.01.2004, sygn. PP I 443/1/HCh/04, Dolnośląski Urząd Skarbowy

Czy wobec przyjętego przez strony transakcji sposobu dokonywania wzajemnych rozliczeń dochodzi do uregulowania całości należności wynikającej z faktury w myśl przepisu art. 19 ust. 3c pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, warunkującego prawo do złożenia przez podatnika korekty deklaracji VAT-7?

Pytanie podatnika

Z treści pisma wynika, iż działalność podatnika wiąże się z koniecznością ciągłej modernizacji posiadanej infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, w związku z tym, w październiku 2002 r. został podpisany z zewnętrznym wykonawcą kontrakt na modernizację zakładu produkcji wody. Przewidywany okres realizacji powyższej inwestycji wynosi 30 miesięcy, a rozliczenie wykonanych usług budowlanych odbywa się w sposób ciągły, na podstawie faktur wystawianych przez wykonawcę, dokumentujących zakończenie poszczególnych etapów inwestycji. Przy realizacji inwestycji budowlanych podatnik zobowiązany jest do stosowania przepisów ustawy z 10.06.1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 664) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.07.2002 r. w sprawie zabezpieczenia należytego wykonania umowy o zamówienia publiczne (Dz. U. z 2002 r. Nr 115 poz. 1002), co do których konieczne jest zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Na podstawie art. 75 ust. 1 i 2 powyższej ustawy, zamawiający może żądać od dostawcy lub wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służy do pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia. Powyższe rozporządzenie reguluje sposób poboru, obliczania wysokości zabezpieczenia oraz zasady jego wnoszenia i zwrotu. Zgodnie z § 3 ust. 1 tego rozporządzenia wysokość zabezpieczenia ustalana jest w stosunku procentowym do ceny ofertowej. Pobieranie przez podatnika kaucji gwarancyjnej następuje przy wykorzystaniu metody określonej w § 6 ust. 1 wyżej cytowanego rozporządzenia, która stanowi, iż gdy cena ofertowa przekracza równowartość w złotych kwoty 130.000 euro, a okres realizacji zamówienia jest dłuższy niż rok, zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu może być za zgodą zamawiającego tworzone przez potrącenia z faktur za częściowo wykonane usługi lub roboty budowlane. W wystawionych przez wykonawcę fakturach dokumentujących zakończenie poszczególnych etapów inwestycji, wartość kwoty zabezpieczenia wyszczególniana jest każdorazowo jako pozycja "kwoty zatrzymane". Podlegająca zapłacie wartość wykonanych usług budowlanych jest pomniejszana o wartość złożonego zabezpieczenia (kaucji gwarancyjnej), wykazana na fakturze kwota zapłaty powstaje poprzez pomniejszenie wartości wykonanych usług budowlanych o wartość złożonego zabezpieczenia. Stosownie do art. 19 ust. 3b wyżej cytowanej ustawy jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach określonych w ustawie, może obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji dla podatku od towarów usług nie później niż w ciągu roku, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu (kwartale), w którym podatnik nabył prawo do obniżenia kwoty podatku należnego. Korekty, o których mowa mogą być dokonane wyłącznie w przypadku, gdy spełnione zostały łącznie następujące warunki:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00