Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.03.2005, sygn. 1472/ROP1/423-08/28/05/PS, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-08/28/05/PS

Czy koszt udostępnionych placówkom handlowym witryn chłodzących i nalewaków oraz urządzeń i przedmiotów, tzw. point of sale, służących umożliwieniu i wsparciu sprzedaży produktów Spółki, działającej w dziedzinie produkcji, sprzedaży i dystrybucji napojów, soków i wód mineralnych, jest kosztem poniesionym w celu uzyskania przychodów?

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E


Na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29. 08. 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej we wniosku z dnia 07.01.2005 r. (data wpływu do tut. Urzędu 10.01.2005 r.)


p o s t a n a w i a


- uznać stanowisko Podatnika za prawidłowe.


U Z A S A D N I E N I E


Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji, sprzedaży i dystrybucji napojów, soków oraz wód mineralnych. Odbiorcami produktów znajdujących się w ofercie ŤPť są placówki handlowe (tj. sklepy, hipermarkety i punkty gastronomiczne).

Spółka w celu zwiększenia sprzedaży, jak również z uwagi na specyficzny charakter oferowanych produktów dąży do zapewnienia ich właściwej jakości w momencie sprzedaży ostatecznemu konsumentowi. W tym celu dostarcza i udostępnia placówkom handlowym do używania urządzenia takie jak witryny chłodzące oraz nalewaki. Placówki handlowe zobowiązane są na podstawie stosownych umów do przechowywania w witrynach oraz sprzedawania z użyciem udostępnionych nalewaków jedynie produktów marki ŤPť. Typowym działaniem Spółki jest współdziałanie z placówkami handlowymi oferującymi produkty Spółki w zakresie odpowiedniego wyeksponowania i zareklamowania sprzedawanych towarów, z użyciem materiałów udostępnionych przez producenta. W związku z tym, Spółka udostępnia w ramach prowadzonej działalności placówkom handlowym oprócz ww. witryn i nalewaków również inne przedmioty i urządzenia (tzw. point of sale), dalej jako ,,POS służące umożliwieniu i wsparciu sprzedaży produktów Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00