Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.06.2005, sygn. 1471/NUR1/443-181/05/GW, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/NUR1/443-181/05/GW

Czy należy korygować podatek naliczony odliczony z tytułu nabycia towarów i usług związanych z zaniechaną inwestycją?

Pytanie podatnika

Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawnypostanawia uznać stanowisko Strony za nieprawidłowe.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka realizuje inwestycje w zakresie budowy i eksploatacji infrastruktury telekomunikacyjnej. Proces realizacji danej inwestycji składa się z szeregu etapów, a koszty związane z realizacją każdego z etapów, do czasu zakończenia inwestycji i rozpoczęcia naliczania odpisów amortyzacyjnych, księgowane są na kontach inwestycji w toku. Natomiast VAT, pochodzący z faktur zakupu jest odliczany w miesiącu ich otrzymania bądź w miesiacu następnym. Zdarzało się jednak, że Spółka na którymś z tych etapów podejmowała decyzję o zaniechaniu jej dalszej realizacji. Część poniesionych kosztów zostało przez Spółkę wykorzystane dla potrzeb działalności gospodarczej w inny sposób, np. poprzez montaż zakupionych urządzeń w innych lokalizacjach. Pozostała część kosztów, zwłaszcza w postaci wszelkich usług przygotowawczych i wykonawczych, nie dających się przenieść na inne lokalizacje - tracona była bezpowrotnie. W okresie od października 2000r. do kwietnia 2004r. Spółka nabyła towary i usługi z zamiarem wybudowania stacji bazowej służącej świadczeniu usług telekomunikacyjnych, z której zrezygnowała w późniejszym terminie. Od zakupów związanych z tą inwestycją odliczała podatek naliczony w miesiącu otrzymania faktury lub w miesiącu następnym.Wątpliwości podatnika dotyczą kwestii obowiązku skorygowania naliczonego VAT oraz okresu w jakim ewentualna korekta winna być dokonana. W powyższej sprawie Spółka w dniu 20.12.2004r. wystapiła do Naczelnika tut. Urzędu z wnioskiem o udzielenie pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego. Pismem z dnia 18.02.2005r. Nr 1471/NTR2/443-737/04/AO organ podatkowy udzielił odpowiedzi na w/w wniosek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00