Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 29.04.2005, sygn. ŁUS-III-2-443/34/05/AMM, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-III-2-443/34/05/AMM

Podatnik jest spółką-córką włoskiej spółki zajmującej się produkcją maszyn i urządzeń dla przemysłu ceramicznego. Podatnik zajmuje się natomiast dystrybucją, laserowym grawerowaniem i instalowaniem cylindrów do maszyn dostarczanych kontrahentom przez włoską spółkę-matkę. Spółka-matka chce, aby Podatnik przez okres 18 miesięcy stosował dla ich wspólnego kontrahenta (tj. firmy, która od spółki-matki zakupiła maszyny, a od Podatnika zakupuje cylindry, usługę grawerowania cylindrów) ceny promocyjne. Promocja ta ma polegać na udzielaniu temu kontrahentowi 50 % upustu z ceny. Niniejsze upusty wynikają z umowy zawartej pomiędzy spółką-matką, a Podatnikiem, w której to umowie Podatnik zobowiązał się do udzielenia wspólnemu kontrahentowi opisanego upustu, a spółka-matka zobowiązała się do zwrotu Podatnikowi strat w zysku powstałych w wyniku udzielania rabatu. Zwrot będzie następował kwartalnie.Czy można "refakturować" udzielony upust na spółkę-matkę dokumentując tą czynność notą księgową, czy też na tą okoliczność powinna zostać wystawiona faktura VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00