Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 16.08.2005, sygn. BI/005-0027/05, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. BI/005-0027/05

Czy zaliczanie przez zakład budżetowy do kosztów uzyskania przychodów opłat na fundusz remontowy na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 9 lit.a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe?

Pytanie podatnika

Stan faktyczny:

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej jest zakładem budżetowym i administratorem zasobów mieszkaniowych stanowiących mienie komunalne. Decyzją wspólnot mieszkaniowych pięć budynków jest administrowanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej, a pozostałe trzy budynki przez zarządcę nieruchomości z Gdańska. Gmina jest zobowiązana do ponoszenia kosztów zarządu nieruchomością wspólną, na które składają się w szczególności wydatki na remonty i bieżącą eksploatację. Na pokrycie tych wydatków każdy właściciel (w tym gmina) wnosi miesięczne opłaty w formie zaliczek, których wysokość została uchwalona przez wspólnotę. Zakład przekazuje w imieniu gminy na rachunek bankowy wspólnot mieszkaniowych zaliczki z tytułu funduszu remontowego. Zaliczki te (naliczane indywidualnie od każdego lokalu stanowiącego własność gminy) są księgowane przez Zakład po stronie kosztów uzyskania przychodów jako wydatki na cele remontowe zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00