Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 21.02.2005, sygn. P-1-443/14/05, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, sygn. P-1-443/14/05

Na podstawie artykułu 14a §1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.) Spółdzielnia zwraca się z wnioskiem o wyjaśnienie czy dofinansowanie części wynagrodzenia w trybie art. 26a ust. 1 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej z dnia 27.08.1997 r. oraz finansowane przez PFRON i budżet składki na ubezpieczenie społeczne w trybie art. 25 ust. 3 ustawy o rehabilitacji są dotacją oraz czy stanowią podstawę opodatkowania podatkiem VAT. Spółdzielnia jest podatnikiem VAT dokonującym dostaw opodatkowanych w stawce 7% i 22% jak również zwolnionych. Spółdzielnia otrzymuje raz na dwa miesiące na rachunek bankowy dofinansowanie do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych z tytułu ich zatrudnienia. Dofinansowanie wg imiennych raportów (INF-D-P) jest na konkretną osobę niepełnosprawną często wykonującą usługę lub wyrób zarówno wg stawki 7%jak 22% trudno jest więc uznać, że dofinansowanie jest związane z konkretną dostawą towaru lub usługi. Zdaniem Spółdzielni dofinansowanie powyższe jak i finansowane przez budżet i PFRON składki na ubezpieczenie społeczne w trybie art. 25 ust. 3 ustawy o rehabilitacji nie są ani subwencją ani dotacją, lecz stanowią rekompensatę podwyższonych kosztów utrzymania osoby niepełnosprawnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00