Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 23.03.2005, sygn. D-2/415/12/05, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, sygn. D-2/415/12/05

Dotyczy: wyjaśnienia rozliczenia PIT-u 8C. W ubiegłym roku Zakład Energetyczny wykonywał przez moją parcelę inwestycję kładzenia kabla ziemnego. W trakcie przygotowania gruntu pod ułożenie kabla dokonano zniszczeń (usunięcia drzew, krzewów, kwiatów i zniszczenia wewnętrznej drogi dojazdowej o dł. 90 mb.) Otrzymane odszkodowanie pokryło tylko w części poniesione przeze mnie wydatki. Wycena szkody dokonana przez rzeczoznawcę nie jest dochodem. Ja z nikim nie zawierałam żadnych umów (usług, sprzedaży itp.). Urząd poinformował, że należy ująć w PIT-37 w poz. inne dochody. Jeżeli tak to co należy wpisać obok w poz. koszty, czy tą samą kwotę co w dochodach, bo to są przecież koszty, które od nowa musiałam ponieść na naprawę drogi, rekultywację i nowe zasadzenia to jest doprowadzić do pierwotnego stanu. Gdyby wypłata odszkodowania była dla mnie dochodem to firma prowadząca inwestycje miałaby obowiązek pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych i przekazać do Urzędu Skarbowego, a nie zrobiła tego bo to było zwrócenie moich kosztów poniesionych wcześniej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00