Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.05.2006, sygn. VI/443-68/06/JW, Pomorski Urząd Skarbowy, sygn. VI/443-68/06/JW

Jakie należy stosować zasady rozliczeń sprzedaży energii elektrycznej na rzecz pracowników, z których pracodawcami podpisano umowy na pokrywanie skutków stosowania "taryfy pracowniczej", uprawnionych do odpłatności za energię elektryczną w wysokości 20% ceny za 1 kWh w okresie od dnia 01.07.2003r. do 30.04.2004r. tj. na podstawie przepisów ustawy o VATiA z dnia 8 stycznia 1993r. oraz w okresie od dnia 1 maja 2004r. tj. na podstawie przepisów ustawy o VAT z dnia 11 marca 2004r.Ponadto Podatnik zapytuje, czy w oparciu o przepisy ustawy o VAT z dnia 11 marca 2004r. opodatkowaniu podlegać powinny dopłaty otrzymywane od podmiotów, które refundują Spółce koszty ulg w opłatach za energię elektryczną, udzielonych ich pracownikom oraz jaki należy przyjmować moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymywanych dopłat.

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Podatnika z dnia 20.02.2006r. (data wpływu do tut. Urzędu 22.02.2006r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie określenia sposobu rozliczenia i udokumentowania sprzedaży energii elektrycznej na rzecz pracowników, z których pracodawcami podpisano umowy na pokrywanie skutków stosowania "taryfy pracowniczej" tj. uprawnionych do odpłatności za energię elektryczną w wysokości 20% ceny za 1 kWh , w świetle przepisów ustawy z dnia 8 stycznia 1993r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VATiA oraz ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT

stwierdza, że:

stanowisko przedstawione w tym wniosku jest nieprawidłowe w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przed 1 maja 2004r. oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dopłat, w przypadku ich otrzymania po terminie płatności określonym w umowie i w zakresie dokumentowania otrzymanych dopłat - po 30 kwietnia 2004r., natomiast w pozostałym zakresie jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00