Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 02.02.2007, sygn. 1471/DPD2/423-159/06/JB, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/DPD2/423-159/06/JB

Czy istnieje obowiązek sporządzania dokumentacji, o której mowa w art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do transakcji zawieranych przez centralę Spółki oraz jej oddział z siedzibą w Szwajcarii.

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE


Na podstawie art. 14a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i stosowania prawa podatkowego, tj. czy istniej obowiązek sporządzania dokumentacji, o której mowa w art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do transakcji zawieranych przez centralę Spółki oraz jej oddział z siedzibą w Szwajcarii, Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny


postanawia


- uznać stanowisko Strony za prawidłowe.


UZASADNIENIE


Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Strona jest przedsiębiorcą prowadzącym głównie działalność pożyczkową w zakresie finansowania innych podmiotów. Co do zasady, działalność ta prowadzona jest przez Oddział Spółki mający siedzibę w Szwajcarii (dalej jako: Oddział"). Charakter prawny Oddziału odpowiada definicji zawartej w art. 5 pkt 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2004 r. Nr 173 poz. 1807 ze zm), a mianowicie jest to wyodrębniona i samodzielna organizacyjnie część działalności gospodarczej wykonywanej przez Spółkę poza głównym miejscem prowadzenia działalności. Zgodnie z tą definicją, Oddział, stanowiąc jednostkę wyodrębnioną organizacyjnie, nie posiada jednak odrębnej od Spółki osobowości prawnej.

Strona informuje, że utworzenie przez Spółkę Oddziału w Szwajcarii, jak również alokowanie do Oddziału odpowiednich kwot pieniężnych jest dokonywane z zachowaniem wymogów formalnych przewidzianych przez przepisy prawne i akt założycielski Spółki (w szczególności, poprzez odpowiednie uchwały podjęte przez właściwe organy Spółki). Oddział udziela pożyczek korzystając ze środków pieniężnych, które stanowią kapitał Spółki (który został alokowany do Oddziału), bądź ze środków pozyskanych na rynku od jednostek powiązanych lub też niepowiązanych. Wszelkie uzyskane przez Oddział środki są przeznaczane na prowadzenie działalności pożyczkowej. Zasadniczo, działalność ta prowadzona jest w odniesieniu do podmiotów powiązanych, a finansowanie może mieć formę nabywania istniejących wierzytelności z tytułu udzielonych pożyczek lub też udzielania nowych pożyczek. Działalność Oddziału może również obejmować składanie depozytów w bankach. Spółka wyjaśnia, że w sporadycznych przypadkach Centrala może również samodzielnie udzielać pożyczek podmiotom niepowiązanym i powiązanym oraz zawierać inne transakcje związane z działalnością Spółki jako całości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00