Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.07.2007, sygn. ŁUS-II-2-423/252/07/AG, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-II-2-423/252/07/AG

Dotyczy możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków:* na zakup usług hotelowych, opłacanych za uczestników organizowanych przez Spółkę szkoleń* związanych z organizowaniem wycieczek i innych drobnych atrakcji dla uczestników szkoleńna podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Pytanie podatnika

Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków:
1. na zakup usług hotelowych, opłacanych za uczestników organizowanych przez Spółkę szkoleń
2. związanych z organizowaniem wycieczek i innych drobnych atrakcji dla uczestników szkoleń
- na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.)
uznajeza nieprawidłowe stanowisko przedstawione w złożonym wniosku.

Pismem z dnia 18.05.2007r. (data wpływu 25.05.2007r.) Spółka zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji w sprawie dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków:1. na zakup usług hotelowych, opłacanych za uczestników organizowanych przez Spółkę szkoleń2. związanych z organizowaniem wycieczek i innych drobnych atrakcji dla uczestników szkoleń- na podstawie art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt. 28 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). Zgodnie z przedstawionym stanem faktycznym jednostka często organizuje szkolenia dla swoich klientów (kontrahentów). W trakcie szkoleń klient zapoznawany jest z ofertą, zalecanymi metodami stosowania i dozowania produktów Spółki, zmierzającymi do uzyskania najbardziej optymalnych wyników na fermach. Klienci uzyskują także fachowe porady żywieniowe i hodowlane. Informacje przekazywane w trakcie szkoleń służą również nawiązywaniu, rozwijaniu i umacnianiu współpracy pomiędzy Spółką i jej klientami, oraz co najważniejsze przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży towarów Spółki.Wśród kontrahentów Spółki występują bezpośredni odbiorcy jej wyrobów (hodowcy) oraz dealerzy, którzy sprzedają towary dalszym odbiorcom. Zwiększanie wiedzy kontrahentów i dealerów o ofertach towarów i cechach sprzedawanych produktów oraz ich zaletach służy zwiększaniu zainteresowania klientów oraz zwiększaniu sprzedaży towarów za pośrednictwem dealerów.W trakcie organizowanych szkoleń Spółka zapewnia przybyłym osobom zakwaterowanie i ponosi w związku z tym koszty pobytu w hotelach. Dla uczestników szkoleń organizowane są również wycieczki i inne atrakcje uprzyjemniające czas szkolenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00