Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.02.2008, sygn. ITPB1/415-505/07/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-505/07/AD

Czy na podstawie ww. dokumentów może Pan skorzystać z ulgi odsetkowej od kredytów hipotecznych ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 9 listopada 2007 r. (data wpływu 9 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie odliczenia od dochodu odsetek od kredytu zaciągniętego na budowę budynku mieszkalnego - jest nieprawidłowe .

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie odliczenia od dochodu odsetek od kredytu zaciągniętego na budowę budynku mieszkalnego.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W grudniu 2005 roku uzyskał Pan wraz z małżonką kredyt hipoteczny w banku z przeznaczeniem na budowę domu w kwocie 328.905 zł 83 gr, który po odjęciu kosztów uzyskania kredytu wynosi 320.000 zł. W okresie od kwietnia 2005 r. do połowy 2007 roku na działce w N. (nie będącej własnością Pana) prowadzone były prace budowlane, na skutek których został wybudowany dom jednorodzinny o pow. użytkowej 136 m. Generalnym wykonawcą robót była Firma Handlowo-Usługowa D. ul. S. w B. Z firmą tą w dniu 19 grudnia 2005 r. zawarł Pan wraz z małżonką pisemną umowę, w której określony został zakres prac, ich terminarz i koszty budowy. W toku prowadzonych prac pojawiły się dodatkowe koszty, a także dodatkowe zamówienia z Pana strony, które zostały przez Pana złożone w formie ustnej. W wyniku powyższego łączna kwota, którą przekazał Pan z tego tytułu na rzecz właściciela firmy FHU D. oraz osób przez niego wskazanych wyniosła 283.660 zł. Od czasu dokonania przez Pana ostatniego przelewu na konto firmy D. (pół roku temu) nie otrzymał Pan ani jednej faktury, pomimo wielokrotnych monitów telefonicznych i e-mailowych, jak również wystosowanego wezwania przez radcę zatrudnionego do tego celu. W chwili obecnej dysponuje Pan jedynie fakturami na zakup materiałów budowlanych oraz na usługi wykonane przez inne firmy na kwotę 85.234 zł 82 gr, umową kredytu hipotecznego, umową z FHU D., potwierdzeniami przelewów i wpłat gotówkowych na konto i dla pracowników ww. firmy na kwotę wskazaną powyżej, aktem własności działki oraz dokumentacją budowlaną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00