Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.05.2008, sygn. ITPP2/443-194B/08/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-194B/08/AK

Czy w związku z wniesieniem aportu jak wyżej opisano po stronie Podatniczki powstanie obowiązek korekty podatku naliczonego w sposób przewidziany w art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług? Czy w związku z wniesieniem aportu (jak wyżej opisano) po stronie nabywcy powstanie obowiązek korekty podatku naliczonego w sposób przewidziany w art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług, bez uwzględnienia w proporcji sprzedaży wartości aportu (przedsiębiorstwa) wnoszonego przez Podatniczkę do spółki z o.o.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 lutego 2008 roku (data wpływu 27 lutego 2008 roku) uzupełnionym pismem z dnia 11 maja 2008 roku (data wpływu 16 maja 2008 roku) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego przez wnoszącego aport jak i przez nabywcę przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2008 roku został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego przez wnoszącego aport jak i przez nabywcę przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie reklamy materialnej obejmującej w szczególności produkcję, import i dystrybucję małych wyrobów reklamowych (tzw. gadżety: długopisy, koszulki, i inne podobne wyroby) oraz produkcji i sprzedaży różnych wyrobów metalowych, w tym tzw. małej architektury (schody rożnego typu, balustrady, balkony i zadaszenia). Nie prowadzi poza tym innej działalności gospodarczej. Działalność jest prowadzona w formie dwóch zakładów, z których jeden prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży w kraju i za granicę wyrobów, natomiast drugi - prowadzi działalność w zakresie reklamy. Całe przedsiębiorstwo mieści się na dwóch nieruchomościach gruntowych zabudowanych, przy czym jedna nieruchomość zabudowana, mieszcząca część produkcyjną oraz magazynową (zakład produkcyjny), stanowi wyłączną własność Wnioskodawcy (nieruchomość produkcyjna), natomiast część ekspozycyjna i biurowa (zakład) mieści się w drugiej nieruchomości, używanej przez Wnioskodawcę na podstawie umowy najmu zawartej na czas nieoznaczony (nieruchomość biurowa), która na chwilę obecną nie przewiduje możliwości cesji ani podnajmu. Zakłady nie są ściśle wyodrębnione pod względem finansowym, a jedynie (ogólnie) pod względem organizacyjnym i funkcjonalnym. Na potrzeby prowadzonej działalności, Wnioskodawca zaciągnął dwa kredyty bankowe: obrotowy oraz inwestycyjny. Kredyt obrotowy jest zabezpieczony prywatnym domem stanowiącym własność Wnioskodawcy oraz służy bieżącym potrzebom całego przedsiębiorstwa - finansowaniu zakupów towarowych oraz podobnym. Kredyt inwestycyjny jest zabezpieczony hipoteką na nieruchomości produkcyjnej oraz służy wyłącznie finansowaniu bieżących nakładów budowlanych na tejże nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00