Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2008, sygn. ITPP2/443-721/08/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-721/08/RS

UZASADNIENIE


W dniu 18 sierpnia 2008 r., został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 3 października 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie obowiązków podatkowych wynikających przywozu do Polski przędzy zaimportowanej z Turcji, dopuszczonej do obrotu na terytorium Anglii.


W złożonym wniosku oraz piśmie stanowiącym jego uzupełnienie przedstawiono następujący stan faktyczny.


Spółka (zarejestrowana jako podatnik VAT-UE w Polsce) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży wyrobów dywanowych. W maju 2008 r. dokonano, na podstawie faktury, nabycia od kontrahenta z Turcji przędzy białej przeznaczonej do produkcji dywanów. Importerem przedmiotowego towaru jest Spółka. Przędza ta została przekazana do depozytu do firmy barwiącej w Anglii celem barwienia (co zaewidencjonowano na koncie depozyty zewnętrzne). Wnioskodawca nie jest zarejestrowany jako podatnik podatku od wartości dodanej na terytorium Anglii i nie prowadzi na tym terytorium przedsiębiorstwa. Odprawy przędzy białej zakupionej w Turcji, a dostarczonej bezpośrednio do Anglii, dokonała firma barwiąca (nie będąca przedstawicielem Spółki) za pośrednictwem agencji celnej. Firma angielska jest podatnikiem podatku od wartości dodanej posiadającym aktywny numer unijny. Odprawa celna została dokonana w ramach procedury dopuszczenia do obrotu przez firmę angielską działającą we własnym imieniu. Procedurę celną zakończono w Anglii. Podatek wynikający z dokumentu SAD - dopuszczenia do obrotu na terenie Unii Europejskiej, zapłaciła i rozliczyła w swoim kraju firma barwiąca. Po wybarwieniu określonej partii przędzy, firma angielska wystawia fakturę za usługę barwienia, którą Spółka uznaje za import usług i dokumentuje fakturą wewnętrzną. Wnioskodawca przemieszczenie po wybarwieniu przędzy zakupionej w Turcji, a dopuszczonej do obrotu na terenie Anglii, potraktował jako szczególny przypadek wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów na terytorium kraju. Wobec powyższego Spółka występuje w roli unijnego nabywcy i dostawcy przędzy. Po otrzymaniu partii wybarwionej przędzy Wnioskodawca wystawia fakturę wewnętrzną, w której występuje jako sprzedawca i nabywca. W informacji podsumowującej o dokonanych wewnatrzwspólnotowych nabyciach, Spółka wykazuje za okresy kwartalne dostawę przędzy w wartości wynikającej z faktury dostawcy tureckiego, podając jako numer dostawcy swój numer unijny VAT-UE.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00