Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.08.2008, sygn. ILPP2/443-487/08-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-487/08-2/MR

Czy bonusy (premie pieniężne) udzielane przez Spółkę jej odbiorcom, w związku z osiągnięciem przez nich określonego poziomu obrotów, stanowią świadczenie podlegające podatkowi VAT?Jeżeli bonusy (premie pieniężne) nie podlegają VAT, to czy dopuszczalnym sposobem udokumentowania premii są noty uznaniowe wystawiane przez Spółkę na rzecz jej odbiorców?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2008 r. (data wpływu 28 maj 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania bonusów (premii pieniężnych) jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 28 maja 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług zakresie opodatkowania i udokumentowania bonusów (premii pieniężnych).


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest handel hurtowy. Aby prowadzić działalność w tym zakresie, Spółka zawarła z kontrahentami (odbiorcami towarów) umowy handlowe (porozumienia). Porozumienia te zawierają m.in. element motywacyjny, zachęcający do dalszej i intensywniejszej współpracy. Zawarto w nich postanowienie, że odbiorcy po osiągnięciu odpowiedniego poziomu obrotów w określonym czasie, tj.: miesiącu, kwartale, półroczu lub roku, otrzymają od Spółki bonus (premię pieniężną). Wysokość bonusu (premii pieniężnej) jest ustalona procentowo i jest ruchoma", tzn. uzależniona od wartości zakupionych przez poszczególnych odbiorców towarów od Spółki. Przyznany bonus (premia pieniężna) nie jest związany z żadną konkretną transakcją sprzedaży, ale zależy od wysokości obrotów osiągniętych przez poszczególnych odbiorców w określonym w porozumieniu czasie, tj.: miesiącu, kwartale, półroczu lub roku. W takich też okresach naliczany jest bonus (premia pieniężna).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00