Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.02.2008, sygn. IPPB2/415-392/07-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-392/07-2/AS

Podatek dochodowy od osób fizycznych zwolnienie z opodatkowania dochodów uzyskiwanych w związku z realizacją przez ekspertów zadań dotyczących Projektu Bliźniaczego realizowanego w ramach bezzwrotnych środków pomocowych Unii Europejskiej na rzecz Ukrainy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 07.11.2007 r. (data wpływu 14.11.2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskiwanych w związku z realizacją przez ekspertów zadań dotyczących Projektu Bliźniaczego realizowanego w ramach bezzwrotnych środków pomocowych Unii Europejskiej na rzecz Ukrainy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.11.2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia z opodatkowania dochodów uzyskiwanych w związku z realizacją przez ekspertów zadań dotyczących Projektu Bliźniaczego realizowanego w ramach bezzwrotnych środków pomocowych Unii Europejskiej na rzecz Ukrainy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest państwową jednostką sfery budżetowej. () Z dniem akcesji Polski do Unii Europejskiej jednostki polskiej administracji mogą uczestniczyć jako partner przy realizacji projektów współpracy adresowanych do nowoprzyjętych krajów Unii Europejskiej w ramach programów T F... Dodatkowo Polska może być partnerem bliźniaczym dla instytucji państw ubiegających się o członkostwo w Unii Europejskiej w ramach instrumentów pomocowych adresowanych do tych krajów. Właśnie w zakresie pomocy kierowanej do krajów ubiegających się o członkostwo w Unii Europejskiej, w lipcu 2007 r. Wnioskodawca przystąpił do realizacji Projektu Bliźniaczego Unii Europejskiej Nr X Dostosowanie ukraińskiego prawa i standardów w obszarze ...do wymagań Unii Europejskiej. Środki przeznaczone na przedmiotowy Projekt Bliźniaczy są środkami przejściowymi (T F), a jego realizacja wiąże się z artykułem 64 Umowy o Partnerstwie i Współpracy (PCA) pomiędzy Wspólnotami Europejskimi, jej państwami członkowskimi i Ukrainą oraz punktem 40 Planu Działania Unia Europejska - Ukraina ENP (Europejska Polityka Sąsiedztwa) przyjętego w lutym 2005 r. Wszystkie działania związane z realizacją Projektu Bliźniaczego prowadzone są zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi projektów bliźniaczych, które zawarte są w obowiązującej wersji Twinning Manual (May 2005). W celu realizacji Projektu Bliźniaczego została zawarta umowa pomiędzy francuskim Ministerstwem Ekologii, Zrównoważonego Rozwoju oraz Zagospodarowania Miast i Regionów (zwanym DGAC) oraz Wnioskodawcą. Jest to projekt realizowany na rzecz Ukrainy, w ramach którego Francja i Polska wykonują (świadczą) określone zadania - to nie Wnioskodawca jest odbiorcą pomocy, ale Ukraina, zaś Wnioskodawca jako partner strony francuskiej jest realizatorem (świadczeniodawcą usług).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00