Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.04.2008, sygn. IPPP1-443-152/08-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-152/08-4/AK

1. Czy udzielenie opisanych rabatów, powiązanych z realizowanym przez kontrahentów podatnika obrotem jego towarem rodzi obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług, i czy w przypadku dokumentowania tych rabatów przez kontrahentów podatnika fakturami VAT wykazany w nich podatek może być traktowany przez kontrahenta jako należny, a przez podatnika jako naliczony?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko ... S.A., przedstawione we wniosku z dnia 24 stycznia 2008r. (data wpływu 28 stycznia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rabatów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania rabatów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Podatnik prowadzi działalność w zakresie handlu mięsem i produktami wędliniarskimi. W ramach prowadzonej działalności podatnik ma zawarte z detalicznymi i hurtowymi sieciami handlowymi typu Makro, Selgros itp. umowy o współpracy handlowej, w których przewidziane są rabaty udzielane od wartości sprzedawanych w tych sieciach towarów podatnika określane jako:

  • rabat promocyjny - obniżka ceny artykułów na czas promocji,
  • rabat posprzedażowy za wykonanie zakupów o określonej wartości,
  • rabat posprzedażowy z tytułu redystrybucji lub konsultacji handlowej za dany okres rozliczeniowy,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00