Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.05.2008, sygn. IP-PP2-443-587/08-7/KCH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-587/08-7/KCH

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 01 kwietnia 2008r. (data wpływu 07 kwietnia 2008r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie premii pieniężnych (stan faktyczny szósty) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 07 kwietnia 2008r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług,

W przedstawionym poniżej stanie faktycznym.

Wnioskodawca prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą w zakresie produkcji, dystrybucji oraz sprzedaży produktów higieny i środków do pielęgnacji ciała. W ramach współpracy handlowo-dystrybucyjnej, Spółka dokonuje dostaw swoich produktów na rzecz kontrahentów (dalej jako: Odbiorcy lub Partnerzy). Na podstawie stosownych porozumień, zawieranych w formie pisemnych umów, jak również w drodze innych ustaleń handlowych, Spółka oraz Partnerzy stosują we wzajemnych relacjach handlowych określone instrumenty, mające na calu intensyfikację obrotów między stronami, wsparcie promocji oraz zwiększenie wolumenu sprzedaży towarów wnioskodawcy na rynku. Instrumenty te realizowane są przy wykorzystaniu pewnych mechanizmów handlowych, w szczególności poprzez przyznawane na rzecz odbiorców premie pieniężne.

W ramach umów zawieranych z Partnerami, Spółka zobowiązuje się do wypłacania Odbiorcom premii pieniężnych pod warunkiem utrzymywania przez nich w staj ofercie (tj. w gotowości do sprzedaży) w placówkach handlu detalicznego, określonej ilości towarów przez określony umownie okres, bez względu na aktualny popyt na dane kategorie towarów, czy też ilość dostępnych na rynku towarów substytucyjnych do towarów Spółki. Dodatkowo, Spółka wypłaca premie pieniężne w zamian za należytą ekspozycję towarów w placówkach handlu detalicznego, tj. w określony umownie sposób, umożliwiający optymalizację sprzedaży tych towarów. Wypłacane kwoty kalkulowane są jako określony procent wartości netto zakupów towarów COLPAL zrealizowanych przez Odbiorców w danym okresie rozliczeniowym. Warunkiem wypłaty premii jest zapewnienie przez Odbiorców utrzymania towarów w staj ofercie oraz właściwej ich ekspozycji przez cały okres, określony umownie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00