Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2008, sygn. IPPP1-443-901/08-4/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-901/08-4/MP

Jak prawidłowo, dla celów podatku od towarów i usług, Podatnik powinien traktować i rozliczać nabywane na rzecz swoich klientów usługi hotelowe ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 09 maja 2008 r. (data wpływu 12 maja 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania nabywanych usług hotelowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 maja 2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania nabywanych usług hotelowych .

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny :

Spółka świadczy usługi obsługi (pośrednictwa) w zakresie organizacji podróży służbowych. Podatnik za wynagrodzeniem w postaci marży wyszukuje, rezerwuje i nabywa na rzecz swoich klientów usługi noclegowe w hotelach położonych na i poza terytorium Polski, w tym zarówno na terytorium Unii Europejskiej jak i poza tym terytorium. Podatnik otrzymuje od podmiotów świadczących usługi hotelowe faktury dokumentujące nabyte usługi. Następnie kosztami nabytych usług obciążani są klienci Podatnika, których pracownicy faktycznie korzystali z zakupionych usług hotelowych. Podatnik osobno obciąża swoich klientów opłatą prowizyjną tytułem wynagrodzenia za własne usługi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00