Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.10.2008, sygn. IPPP2/443-1184/08-4/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1184/08-4/MS

Czy istnieje potrzeba aby Miejski Ośrodek zarejestrował się jako podatnik podatku od towarów i usług VAT ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 21 lipca 2008r. (data wpływu 25 lipca 2008r.) oraz uzupełnionego pismem z dnia 02 września 2008r. (data wpływu 08 września 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rejestracji w podatku od towarów i usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lipca 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rejestracji w podatku od towarów i usług.

Wezwaniem z dnia 20 sierpnia 2008 roku doręczonym 25 sierpnia 2008r. zobowiązano Stronę do uzupełnienia opisu stanu faktycznego. Stosowne uzupełnienie strona doręczyła 08 września 2008r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Miejski Ośrodek jest jednostką budżetową. Zgodnie ze statutem podstawowym zadaniem jednostki jest prowadzenie działalności, w tym świadczenie usług w zakresie upowszechniania kultury fizycznej, a w szczególności zarządzanie powierzonym mieniem komunalnym, tworzenie odpowiednich warunków do uprawiania sportu i rekreacji oraz unowocześnienia bazy sportowej, organizowanie imprez o charakterze sportowym, rekreacyjnym, kulturalnym, edukacyjnym itp., współpraca z instytucjami oświaty, kultury, organizacjami i stowarzyszeniami kultury fizycznej, rozwijanie usług w zakresie kultury fizycznej, udostępnianie bazy rekreacyjno-sportowej W celu realizacji swoich zadań MO gospodaruje obiektami sportowymi i rekreacyjnymi wraz z obiektami towarzyszącymi, stanowiącymi majątek Miasta. MO może pobierać opłaty za korzystanie z obiektów i urządzeń sportowych, udział w organizowanych imprezach sportowo - rekreacyjnych zgodnie ze statutem opłaty o których mowa nie mogą przekraczać kosztów poniesionych na utrzymanie obiektów i urządzeń oraz na organizację imprez. Opłaty te są inne tylko dla imprez komercyjnych (których jednostka obecnie nie realizuje). W przyszłym roku planowane jest przekazanie pod zarząd MO obiektu sportowego (basen i lodowisko). Pobierane będą opłaty za wstęp i za wypożyczenie sprzętu sportowego. Miejski Ośrodek w roku 2007 uzyskał dochody z następujących tytułów: a) z tytułu wynajmu sali sportowej b) z tytułu wynajmu kortów tenisowych c) z tytułu wypożyczenia łyżew d) z tytułu ostrzenia łyżew. Dochody z punktów b,c,d przekazano do Urzędu Miasta jako dochody budżetowe. Dochody z punktu a) stanowią dochody własne jednostki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00