Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.11.2008, sygn. IPPB1/415-1006/08-6/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-1006/08-6/JK

UZASADNIENIE

W dniu 01.09.2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przed rozpoczęciem działalności gospodarczej oraz ustalenia kwoty w jakiej wydatki należy zaliczyć do kosztów uzyskania.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawczyni w dniu 08.01.2008r. otrzymała zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokumentem niezbędnym do prowadzenia działalności był Certyfikat. Ze względu na przedłużający się okres oczekiwania na w/w certyfikat, Wnioskodawczyni zobowiązana była przesunąć termin rejestracji dla celów VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym. Po uzyskaniu Certyfikatuw dniu 02.06.2008 r. Wnioskodawczyni złożyła VAT-R i oświadczenie o wyborze formy opodatkowania w Urzędzie Skarbowym. W okresie od stycznia do czerwca Wnioskodawczyni ponosiła koszty związane z zakupem mebli, sprzętu komputerowego i koszty z tytułu wynajmu lokalu związanego z działalnością.

Pismem z dnia 04.11.2008 r. (data wpływu 07.11.2008 r.) Wnioskodawczyni doprecyzowała, iż prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów i rozlicza się metodą kasową oraz, że jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

  1. Czy w okresie od dnia otrzymania zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej tj. od 08.01.2008 r. do 02.06.2008 r. , tj. dzień rejestracji dla celów VAT i podatku dochodowego od osób fizycznych poniesione wydatki na zakup mebli, środków trwałych o wartości netto poniżej 3500 zł, wydatki związane z wynajmem lokalu można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów... Jeżeli można to w jakiej wysokości netto czy brutto... Jeżeli w wartości brutto, to czy można zastosować przepis o jednorazowej amortyzacji w pierwszym roku działalności jeżeli wartość środka trwałego łącznie z VAT przekracza 3500,00 zł...
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00