Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2008, sygn. IPPP2/443-1507/08-3/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1507/08-3/AZ

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2008r. (data wpływu 6 października 2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wypłaconej kwoty odszkodowania dla kontrahenta zagranicznego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 października 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wypłaconej kwoty odszkodowania dla kontrahenta zagranicznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca produkuje opakowania z tworzyw sztucznych, które sprzedaje m. in. Kontrahentowi zagranicznemu w ramach podpisanego kontraktu. Kontrahent rozlewa, w produkowane przez Wnioskodawcę, opakowania płyny i sprzedaje je dalej. Okazało się, że pewna partia opakowań jest wadliwa i przy nacisku pęka. Kontrahent zagraniczny wycofał opakowania z rynku i wystąpi z roszczeniem do Wnioskodawcy, w którym koszty związane z wycofaniem produktów z rynku jak również wymianą opakowań oszacował na 731 tys. EURO. Wnioskodawca posiada ubezpieczenie OC produktu więc szkoda została zgłoszona do Ubezpieczyciela. Ubezpieczyciel po przeprowadzeniu własnej weryfikacji dokumentów przedstawionych przez kontrahenta zagranicznego zdecydowała się ostatecznie, że uzasadniona część kosztów jakie kontrahent poniósł i jakie Ubezpieczyciel może pokryć to 247 tys. EURO. Jednocześnie Wnioskodawca przy pomocy firmy zajmującej się doradztwem finansowym i ubezpieczeniowym prowadził rozmowy z kontrahentem zagranicznym w celu doprecyzowania kosztów reklamacji i zawarcia ugody. Ostatecznie z pomocą firmy doradczej podpisano ugodę pomiędzy Wnioskodawcą i kontrahentem zagranicznym, w której ustalono wysokość odszkodowania jakie Wnioskodawca z tytułu wyrządzonej szkody wypłaci kontrahentowi zagranicznemu w wysokości 346 tys. EURO.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00