Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.06.2009, sygn. ITPP1/443-292a/09/KM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-292a/09/KM

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów w ramach działań marketingowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 25 marca 2009 r. (data wpływu 30 marca 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 21 maja 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów (produktów) w ramach działań marketingowych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2009 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 21 maja 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów (produktów) w ramach działań marketingowych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji i dystrybucji produktów mięsnych oraz wędlin. Celem zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży wyprodukowanych oraz dystrybuowanych towarów, podejmowane są różnego rodzaju działania o charakterze marketingowym. Działania te skierowane są do:

  • podmiotów, które są bezpośrednimi nabywcami produktów Spółki - np. hurtownicy, sieci supermarketów,
  • podmiotów, które są dalszymi nabywcami produktów Spółki - np. sprzedawcy detaliczni, mniejsi hurtownicy, konsumenci indywidualni.

Działania marketingowe Spółki obejmują:

  1. degustacje produktów - działania te stanowią cel większości dokonywanych przekazań i polegają na poczęstunku wyrobami Spółki. Przekazywane, w różnych ilościach (w zależności od skali działalności kontrahenta) kontrahentom do wydania (po uprzednim pokrojeniu do degustacji) na poczęstunek, produkty są identyczne jak produkty przeznaczone do sprzedaży. Degustacje organizowane są podczas akcji promocyjnych kierowanych do ostatecznych nabywców detalicznych (klient anonimowy), jak też dla odbiorców hurtowych (właściciele lub kierownicy placówek handlowych). Kontrahenci wykorzystują przekazywane towary do przeprowadzenia degustacji produktów Spółki wśród swoich odbiorców (kolejni hurtownicy bądź detaliści). Przekazania takie służą intensyfikacji sprzedaży oraz reklamie produktów poprzez zwiększenie świadomości marki wśród nabywców i konsumentów;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00